среда, 26 августа 2020 г.

Ведмідь та лисиця | Аудіоказки з картинками | Народні казки

Казка про хитрющу лисицю, яка напросилася жити у ведмедя і безцеремонно з'їла всі його запаси на зиму. Але винуватим виявився ведмідь... Як так сталося?

Ведмідь і лисиця

Оселився в дрімучому лісі Мишко-ведмідь. Вибрав галявину, хату поставив. Піч склав, на зиму заготовив три діжки меду. Живе ведмідь розкошуючи.
Бігла якось повз хату Ведмедя лисиця. Дуже їй хатинка сподобалася, ось вона і стала просити ведмедя пустити її на подвір'я. Ведмідь пустив, а лисиця вже на ганок проситься, з ганку — до сіней, з сіней — в хату. Увійшла лисиця в хатинку, побачила грубку і заохала:
— Дозволь мені, Михайлику, лапки біля печі погріти, зовсім заклякли.
Ведмідь пустив її на піч. Так і залишилася лисиця жити у хатинці Мишка.
Через деякий час дізналася лисиця про мед. Потекли слинки у лисиці. Стала вона думати, як її меду скоштувати. Одного разу задрімав ведмідь на грубці, а лисиця хвостик спустила — стук... стук по лавочці, стук... стук...
Почув ведмідь:
— Стукають, кумушка! Відчинити треба.
Лисиця до віконця підбігла і каже ведмедеві:
— Це мене сусіди звуть, у них дитинка захворіла.
— Ну йди, кумушка.
Вибігла лисиця в сіни, на горище забралася, мед знайшла та одну діжку всю й вилизала. Наїлася, повернулася і знову лягла.
Ведмідь питає:
— Ну що там, кумушка?
— Добре, що вчасно прийшла...
— А як дитинку звати?
— Початочок.
— Не знаю я такого імені.
На другий день лежить лисиця, мед згадує. Там ще дві діжки чекають. Не витримала лисиця, знову хвостиком стук... стук... стук.
— Кумушка, а кума, — знову стукають.
Лисиця з грубки скок, до віконечка підбігла. Ведмідь питає:
— Ну що там, кумушка?
— Так мене знову сусіди звуть, інша дитинка захворіла.
— Треба йти, кумушка.
Лисичка в сіни побігла, по драбинці на горище залізла і другу діжку меду вилизала. Знову повернулася і лягла. Почув ведмідь:
— Як дитинку-то звати?
— Серединка.
— Щось я такого імені не чув.
На третю ніч знову обдурила лиса ведмедя. На горище забралася і третю діжку меду вилизала. В хату повернулася, на грубці калачиком згорнулася. А ведмідь не спав, лисицю чекав:
— Ну що, кума?
— Так все те саме, куме. Добре, вчасно мене покликали.
— А як хворого-то звати?
— Та Останнішок.
— Що за ім'я? Де таке взяли?
На ранок прокинувся ведмідь. Розбудив лисицю:
— Став-ка, кумушка, опару, я дров принесу — станемо пекти млинці та з медом-то і поїмо. Вже ж я тебе пригощу.
Взяв ведмідь сокиру, дров нарубав, великий оберемок притягнув. Взяв велику чашку, ложку, пішов за медком. Прийшов, а діжки всі догори дном, меду в них наче й не було. Розсердився Мишко і каже лисиці:
— Це не ти мед у мене злизала?
— Який мед? Може, ти сам його з'їв, та не пам'ятаєш! — відповідає хитра лисиця.
Стали вони сперечатися. Тут лисиця і каже:
— А ось ми зараз дізнаємося. Ляжемо біля печі: у кого мед на череві виступить, той і з'їв.
Вляглися вони з ведмедем на грубці. Розморило Мишка, заснув він міцним сном. А лисичка на горище збігала, залишки меду вишкребла, Ведмедеві все черево вимазала, ложку чисто-начисто облизала і будить ведмедя:
— Вставай-но, вставай. Хто мед-то з'їв?
Мишко хвать лапами за черево, а черево все в меду.
А лисиця хвіст підняла, стриб за поріг та й була така.

Комментариев нет:

Отправить комментарий