вторник, 10 декабря 2019 г.

Як буркотливий борсук полюбив Новий Рік | Новорічні казки | Аудіоказки з...

Добра зимова казка про борсука, який не хотів відзначати Новий рік! І все-таки переглянув свої погляди на свято :)
Автор — Пол Брайт
Ілюстрації — Джейн Чапмен


Як буркотливий борсук полюбив Новий рік

У великому лісі все шкереберть! Воно й не дивно — Новий рік наближається! Справ у звірів повно: ялинку нарядити, подарунки загорнути, пирогів напекти. А як рада лісова малеча! Пищить, верещить, під ногами у старших плутається!
В усіх звірів думки тільки про Новий рік. У всіх, та не в усіх ...
Виглянув борсук Буркотун з віконця, насупився.
— З наступаючим! — кричить білочка.
— Ще не вистачало, щоб на мене наступали! — огризається Буркотун.
— Я звір поважний, солідний. Я всю зиму сплю, а не те що деякі! До весни в сплячку залягу, і не смійте мене турбувати! А то я жах ДО ЧОГО розсерджуся!
І віконце закрив.
Скло так і задзвеніло!
Знав Буркотун, що взимку буде він прокидатися — і тоді йому поїсти захочеться. Пішов він в комору, припаси оглянув. Чого тільки не було в коморі барсука! І пироги, і кекси, і пудинги, та шинка, і сир, і печиво, і варення! Посміхнувся Буркотун, по животу себе погладив.
— До весни провізії вистачить, до весни ситий буду!
Взяв він грілку, заліз під ковдру. Тільки задрімав — в двері стукають.
— Тук-тук-тук!
Підвівся Буркотун з ліжка, двері відчинив.
На порозі кріт стоїть. Побачив, який борсук похмурий, і злякався.
— Вибачте за турботу, шановний борсук! — лепече кріт. — Я хотів ялинку гірляндою прикрасити, та ось до верхівки не дістаю. Позичте, будь ласка, вашу дробину!
— Дурницями займаєшся, кріт! — відповідає борсук. — Ніж по ялинкам лазити, краще б спати лягав! Іди звідси!
І двері зачинив у крота перед носом!
Забрався борсук в ліжко, а сам бурчить:
— Ходять тут всякі, винюхують! Спочатку дробину, а потім і кексів зажадає! Заглянув борсук під ліжко, кекси перерахував. Заспокоївся трошки.
Тільки ліг, тільки зігрівся під ковдрою — знову в двері стукають.
— Тук-тук-тук!
На цей раз білка прийшла.
— Привіт, Буркотун! Ось тобі новорічний подаруночок!
— Новорічний ?! — ричить борсук. — А на що він мені? Я Новий рік не люблю і не святкую! Сплю я! Сплю ВРЮ ЗИМУ! Невже незрозуміло?
І дверима як шарахне!
Лежить Буркотун в ліжку, заснути не може, бубонить:
— Дурна білка! Зовсім сон перебила! Думатиму про лимонад, що в мене в коморі схований.
Лимонаду багато, це вірно, так тільки думки про нього не допомагають. Чи не спиться барсуку! А тут ще й голова мерзнути почала. Ледве задрімав Буркотун — знову стукають!
— Тук-тук-тук!
— Хто там ще ?! Чого їм всім від мене треба?!
Чи не на жарт розсердився борсук, двері відчинив різко, ледь зайцеві вуха не зачепив.
— Буркотун, Буркотун! — верещить заєць. — Рятуй! Крот на ялинку заліз, а злізти не може! Боїться! Ти такий великий — допоможи кроту, зніми його!
— Я йому казав — не лазь по ялинках, не Кротова справа! Тепер нехай сам викручується! — гаркнув борсук і як стукне по дверях задньою лапою! Весь будинок затремтів!
Нарешті заснув борсук Буркотун! І сниться йому страшний сон — ніби кріт на ялинці бовтається, на самій верхівці. Тримається однією лапкою, ось-ось впаде!
Перевертається борсук в ліжку, бурмоче:
— А я ж говорив!.. А я ж попереджав!..
— Хр-хр-хр!
І раптом прокинувся! Сів борсук в ліжку, в темряву витріщається.
— Так що ж я за звір такий?! Невже мені дробини шкода ?!
Схопився Буркотун, дробину схопив, кинувся крота виручати.
— Тримайся, кротику! Тримайся! Я вже йду!
Приставив борсук сходи до ялинки, крота зняв.
Звірі кинулися крота обіймати, а борсук понурився.
— Ви вже вибачте, друзі-сусіди, мене — буркотуна та жаднюгу старого!
— Не переймайся, борсук! Ти тепер не буркотун і не жаднюга! Ти — наш герой!
Розкрила білочка згорток, дістала вовняний ковпак, одягла барсуку на голову. Борсук розчулився.
— Дякую, білочка! Тепер моїй голові завжди тепло буде. Тільки... Тільки як же мені провину спокутувати?.. Знаю! Знаю!
На славу вдалося свято в будинку борсука! Ніколи ще звірі так весело не зустрічали Новий рік. Виставив борсук все своїм припаси: і пироги, і кекси, і пудинги, і шинку, і сир, і печиво, і варення, і, звичайно, лимонад. Сам він голосніше за всіх кричав:
— З НОВИМ РОКОМ! З НОВИМ ЩАСТЯМ!
А коли втомилися гості, коли почали в них очі злипатися, борсук і каже:
— Попереджаю: не прийдете до мене на майбутній рік веселиться — Я ЖАХ ДО ЧОГО розсерджуся!

Комментариев нет:

Отправить комментарий